STARCIE TYTANÓW powrót do klasyki w terenie

Najnowsze wersje kultowych aut od Rosjan nadal przykuwają uwagę miłośników offroadu przede wszystkim swoją prostotą – tak by można było je naprawić przysłowiowym młotkiem

 

 

UAZ HUNTER

  • Można go dowolnie stuningować
  • w standardzie posiada silnik 2,7 litra o mocy 115 KM
  • Rozpędza się do 150 km/h
  • waży 1850 kg.
  • Auto jest wyposażone w 5-biegową manualną skrzynię biegów
  • zawieszenie przednie na sprężynach, tylne na resorach parabolicznych

 

 

 

Łada 4×4 classic

  • Jest tańsza (47 tys. zł) od UAZ-a, ale za to słabsza.
  • Posiada silnik 1,7 litra o mocy 86 KM.
  • Wersja 3-drzwiowa (5-drzwiowa dostępna od maja 2016 roku)
  • waży 1200 kg
  • ma manualną skrzynię 5-biegową

 


 

 

 

Moda na powrót do klasyki nadal trwa, dlatego przedstawiamy wam dwa rosyjskie auta, które od kilkudziesięciu lat świecą triumfy w terenie – Łada w nowocześniejszej wersji 4×4 Classic oraz ulepszony UAZ Hunter.  UAZ i Łada były najpopularniejszymi autami terenowymi w latach 80. i 90. w Polsce, za sprawą nieskomplikowanej konstrukcji, niskiej ceny oraz dostępności. Obecnie fani „błotnej jazdy” doceniają prostotę, dlatego rosyjskie auta w terenowych podbojach nadal stoją bardzo wysoko, mimo technologicznych nowinek w zachodnich autach.

 

 

Nowa Łada posiada czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1,7 l. i mocy 86 KM, który współpracuje z pięciostopniową przekładnią manualną i osiąga maksymalną prędkość 137 km/h. Łada 4×4 Classic, prosto z salonu, kosztuje 47 tys. złotych i jest dostępna w 4 kolorach: zielonym, niebieskim, khaki i białym.  UAZ ze względu na swoje ekstremalne przeznaczenie produkowany jest na zamówienie w wielu odmianach, zależnie od preferencji kupującego.

 

 

Możliwe do zamontowania są wahacze, mosty haploidalne czy sztywny dach. Standardowe auto posiada silnik o pojemności 2,7 l. (w benzynie), o mocy 115 KM i maks. prędkości 150 km/h. Cena nowego samochodu w Polsce to ok. 85 tys. zł, w zależności od wyposażenia. Zatem który z nich jest lepszy? Mogłoby się wydawać, że UAZ, ze względu na większą moc silnika, jednak wiele testów potwierdziło, że i moc Łady w terenie jest wystarczająca. Do tego dochodzi jej dobra przyczepność do drogi asfaltowej. Niestety, oba auta nie są odporne na korozję.

 

 

AP

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *