Wytrwały sportowiec

Złośliwi twierdzą, że najnowsze Porsche 718 Cayman jest tylko ubogim krewnym 911. No cóż, nie wszystkie auta marki premium muszą kosztować miliony, żeby mieć doskonałe osiągi.

Dane techniczne:

Masa własna: 1335 kg
Długość: 4379 mm
Szerokość: 1801 mm
Wysokość: 1295 mm
Silnik: Boxer V6
Moc silnika: 275 KM
Maks. moc przy obr.: 6500
Pojemność: 2 litry
Spalanie: 7,4 litra
Cena: od ok. 225 000 zł

Najnowszy model Porsche – 718 Cayman, ze względu na niższą cenę produkcji, stworzony został dla szerszego grona wielbicieli aut ze Stuttgardu. Wersja podstawowa kosztuje niecałe 225 tys. zł, co sprawia, że jest to najtańszy samochód marki. Za tę kwotę otrzymujemy sportowe auto z 6-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem typu boxer – układ zapewnia niższy niż w konwencjonalnych silnikach poziom hałasu i wibracji oraz mniejszy spadek mocy (wersja podstawowa generuje jej 220 kW (300 KM) przy 6 500 obr./min).

Do setki przyspiesza w 5,1 sekundy, maksymalna prędkość, jaką osiąga, to 275 km/h. Pojemność silnika umiejscowionego centralnie wynosi 2 litry. Z uwagi na zwiększenie mocy i momentu obrotowego nowej generacji Caymana zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. Zupełnie nowe zestrojenie podwozia modelu 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności i precyzji prowadzenia.

Układ kierowniczy jest teraz bardziej bezpośredni, co zwiększa zwinność auta, a poprawione ogumienie przygotowane do tego modelu zapewnia lepszy kontakt z nawierzchnią. O sprawne pokonywanie łuków dba nie tylko nowe zawieszenie, ale także na nowo skalibrowany system Porsche Torque Vectoring. Niestety, na przejażdżkę Caymanem możesz zabrać jedną osobę – jak w każdym aucie tego typu są tylko dwa fotele.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *