Kosmos dla wszystkich

Spaceship Two Unity – komercyjny prom kosmiczny.

Na największym lotniczym poligonie testowym, pustyni Mojave, odbyła się premiera nowego promu koncernu Virgin Galactic.

Firma, która od ponad dekady pracuje nad programem komercyjnych lotów kosmicznych, należy do ekscentrycznego miliardera Richarda Bransona. Zaczynał w 1970 roku, zakładając sklep płytowy Virgin, odnosząc sukces dzięki sprzedaży wysyłkowej. Wkrótce potem rozkręcił swoje najbardziej dochodowe w ciągu następnych dwóch dekad przedsięwzięcie – wytwórnię Virgin Records. Nazwa okazała się tak chwytliwa, że wszystkie projekty i marki Bransona – a jest ich łącznie ponad 400 (!) – mają ją na swoich szyldach. Najlepsze i najbardziej rentowne z nich to linie lotnicze Virgin Atlantic Airways, sieć komórkowa Virgin Mobile i biuro turystyczne Virgin Holidays. Virgin Galactic to oczko w głowie Bransona, któremu zawierzyło już 800 osób, zapisanych na podróż w przestrzeni kosmicznej. Bilet za 2,5-godzinny lot (w stanie nieważkości jedynie 6 minut) kosztuje 250 tys. dolarów. Program znajduje się jednak wciąż w fazie testów. Jak pokazał tragiczny wypadek sprzed dwóch lat, w którym zginął pilot, a drugi odniósł rany – nie zawsze udanych. Spaceship Two Unity to trzeci model wielokrotnego użytku promu suborbitalnego.
Czy tym razem się uda?  MW

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *